Ny alternativ vägsträckning till stan

2016-02-16 at 06:53 Lämna en kommentar

För ett och ett halv år sedan skrev jag en blogg om vägförbättringar omkring mig.

Det är dags att göra en uppdatering om hur det ser ut nu, och jag måste konstatera att vägförbättringarna hr gått något snabbare än vad jag då trodde. Myndigheterna satsar stora resurser på vägsystemets förbättring, men det kom sent eftersom trafiken har ökat kraftigt under tiden.

IMG_1905 Skyltat längs MatchelvägenDå jag åker ner till stan kan jag välja flera förbättrade vägavsnitt. Den första kilometern nerför bergssluttningen är ofrånkomlig, men efter att ha kommit ner till T-korsningen intill pingstkyrkan på slättlandet kan jag välja att åka till vänster, som jag alltid barukar ha gjort, eller till höger.

Då jag svänger till höger har under förra året ett nytt attraktivt alternativ öppnat sig. De första 3½ kilometerarna har nu fått en riktigt bra vägbana med mittlinje och vägskyltar, relativt få hus och ganska lite trafik. Då jag kom hit fanns inte den vägen.

IMG_1906 Nya NH47 vid NemomSedan återstår 1½ kilometer på en något äldre belagd väg för att nå fram till National Highway 47 vid Pravachambalam, som till min förvåning helt nyligen blivit fyrfiligt färdigställd ända från stan. Det var ju på gång, men jag kunde inte tänka mig att det skulle gå så snabbt.

Det nya vägalternativet ner till stan är mycket attraktivt. Nackdelen är att det innebär 3½ kilometer längre vägsträcka än den väg, som jag brukar ha kört. Fördelen är främst att jag slipper åka förbi Malayam och jag har mycket liten trafik under de första kilometrarna. De sista åtta kilometrarna in till stan har alltså en mycket fin nybelagd fyrfilig väg med en underbart fin vägbana.

Jag tackar för de snabba förbättringar som görs.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Hunden Pandu tröttnade på livet Radarstationsvägen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2016
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29  

