Tennisklubben i Thiruvananthapuram

2016-02-20 at 05:56 Lämna en kommentar

I Sverige har jag lagt mitt tennisracket på hyllan sedan några år tillbaka.

I T´puram lade jag den på hyllan redan under 1990-talet, men nu funderar jag på att ta ut mitt racket igen.

Geetha och jag har under den här säsongen pratat om att utveckla våra sociala kontakter ytterligare med folk på den mer seniora nivån. Igår tog vi ett steg på väg, då vi gick med som ”temporary members” i Thiruvananthapuram Tennis Club för att känna oss för. Det kostar cirka 40 000 svenska kronor att gå in som fullvärdiga medlemmar, men då är det ett par års väntetid att få plats, och den investeringen kan vi nog vara utan.

Jag passade på att titta då seniorerna spelade, och de ligger i ganska lämplig nivå med den klass jag ännu kan förväntas uppvisa, så där tror jag att jag ännu kan platsa ganska väl några år till. Så jag har börjat fundera på att nästa gång ta ner ett av mina två racketar från Almo. Mitt kvarvarande racket från 1980-talet håller inte riktigt måttet.

Under 1980-talet spelade jag med i tennisklubben här i stan under ganska många år men mycket infrekvent. Det var trevligt, och det är många som ännu minns mig sen den tiden. Det var under uppbyggnadstiden av Mukkunni Hill, och jag var i 45-årsåldern. I den åldern hinner man med mycket.

Idag ska vi ta vår lunch på klubben tillsammans med ett annat indiskt spelande par och ett svenskt till klubben besökande par Leif Åström med hustru.

Jag får väl se det som lite av en investering inför uppstarten av nästa säsong, då jag kommer tillbaka i september.

Entry filed under: Uncategorized.

Klimatstatistik från fjolåret Nytt från Mukkunni Hill vecka 607

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


februari 2016
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29  

