Dags att packa resväskan igen

2016-03-03 at 01:01 2 kommentarer

Efter ganska exakt fem månader i Kerala är det dags att packa resväskan igen.

Som vanligt rör jag inte resväskan förrän sista dagen, men jag har högar av det som ska med. Numera är det inte ett nöje att flyga på samma sätt som det var tidigare. Då var det en härlig känsla av frihet att få åka ut på någonting nytt som ger nya erfarenheter. Numera är det det mera av att genomföra en transportsträcka, där det är mest skönt att få komma fram.

Jag åker från ett torrt Mukkunni Hill, som inte har sett regn sedan 20de december förutom en kort regnskur den 12te februari. Fortfarande lyder niodygnsprognosen sol, värme och noll regn, men under mars borde det rimligen komma någon eller några regnskurar.

Det som möter mig i Almo i morgon kväll är någon enstaka minusgrad och nysnö. Alltså vinter, och det ska bli härligt att få uppleva en släng av den innan våren kommer, och det är ju våren jag ser fram emot.

Det har varit en skön övervintring på Mukkunni Hill. Det är inte mycket som har hänt i och omkring huset. Det bästa har varit att Deepu har fungerat med servicen i huset, att Geetha och jag inte har behövt tänka på städning och att köket har fungerat någorlunda av sig själv. Det blir ju en annorlunda situation då jag kommer hem till huset i Almo, som knappast kommer att hålla en välstädad nivå utifrån svensk standard. Men det blir upp till mig själv vad jag vill.

Våra hundar kommer och går. För närvarande har vi sju stycken omkring oss, och Meenu har blivit min favorithund. Hon är alert och omtänksam, men hon gillar inte då jag skakar hand med folk. Då morrar hon och tar några extra steg framåt, så ibland kedjar jag upp henne då vi får gäster.

Geetha blir kvar på Mukkunni Hill, och vi får se om hon besvärar sig att komma över till Sverige i sommar. Hon får överväga det några gånger. Min plan är emellertid att återkomma till Mukkunni Hill i september. Det är sex månader dit.

Klockan ett i natt kommer Yesudas och hämtar mig med sin bil och klockan fyra i morgon bitti lyfter Qatarplanet mot Doha och vidare till Arlanda, där jag tar 14.06-tåget om det fungerar utan förseningar.

Då skulle jag kunna vara hemma i Almohuset vid 18-tiden fredag kväll.

Entry filed under: Uncategorized.

Att ha alternativ i en farligare värld Byter flyg i Doha

2 kommentarer Add your own

  • 1. Inga-Lill  |  2016-03-03 kl. 06:05

    Du är välkommen hem!

    Svara
  • 2. Göran  |  2016-03-03 kl. 06:23

    Tack Inga-Lill! Det värmer, även i den här värmen!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



