Byter flyg i Doha

2016-03-04 at 06:09 Lämna en kommentar

Resan hem till Almo från Mukkunni Hill fick en bra start bortsett från att jag fick bara två timmars sömn.

Yesudas kom i tid med sin bil och jag fick gott om tid på mig på flygplatsen, som numera fungerar som en bra och modern flygplats.

Jag blev erbjuden en uppgradering till affärsklass för 20 000 rupees (cirka 2 500 kr) extra för sträckan Thiruvananthapuram – Doha. Det tyckte jag inte var värt priset, så jag avstod. Då fick jag istället uppgraderingen gratis och det tackade jag för med den extra service det innebär och sköna fåtöljer.

Det började med ett glas avkyld Billecart-Salmon champagne av hög klass. Till maten blev det en alldeles utmärkt Saint-Emilion Grand Cru från Chateau Monbousquet i 400-kronorsklassen, ett riktigt fylligt och välsmakande rödvin av Bordeauxtyp, och efter maten ett dessertvin, en söt Gewurztraminer från Alsace. Alla viner var helt i min smak, och det var faktiskt det bästa urval av viner jag någonsin smakat på en flight.

Nu sitter jag och inväntar att jag ska få stiga ombord på planet mot Stockholm. Det är en modern och bekväm Dreamliner, så jag har nog kommit ikapp med min sömn något innan jag är framme på Arlanda.

Det ska bli skönt att få komma fram.

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Dags att packa resväskan igen Goda grannar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



