Goda grannar

2016-03-05 at 08:07 Lämna en kommentar

Det var skönt att få vakna upp i min egen säng hemma i Almo.

Resan hem från hemma i Mukkunni Hill till hemma i Almo gick alldeles utmärkt med den extra favören att Qatar Airlines satte mig i affärsklass TRV-DOH, vilket även gjorde mig mer belåten även med fortsättningen av resan.

Planet anlände Arlanda en halvtimme innan tidtabellen, vilket gjorde att jag fick mycket tid på mig på Arlanda innan SJ tog mig problemfritt vidare till Leksand. Där stod Johnny troget väntande med sin bil, och efter proviantering på Hemköp tog han oss genom snöslasket den sista sträckan till Almo.

Bosse hade i god ordning skottat en liten gångväg genom snön fram till brokvisten och även utanför dörrarna till garaget, så det var enkelt att ta sig in i det varma huset. Josien hade samlat all min liggande post i en hög, så det var bara att ta vid och kolla vad som hänt och inte hänt under min frånvaro.

Visst är det härligt med tre goda grannar som ser till att jag får ett riktigt varmt mottagande, då jag återkommer till Almo. Varje år!

Jag uppskattar verkligen vår goda granngemenskap.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Byter flyg i Doha Hänt under vecka 609

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



