Hänt under vecka 609

2016-03-06 at 08:19 Lämna en kommentar

Istället för ”Nytt från Mukkunni Hill” blir det nu ”Hänt under veckan”. Under dagarna mellan helgerna skulle jag tro att det mest blir om Almo både nu och då. Jag är ju inte klar med mina historiska beskrivningar om Almo by.

Under veckan som gått har jag alltså förflyttat mig från det varma, soliga och torra Mukkunni Hill till Almo med temperaturer som svingar upp och ner omkring nollstrecket. Det ser ut som att vädret inte riktigt vet vad det vill. Så fort det kommer lite snö töar det. Vintern släpper inte riktigt taget, och än är det ju inte vår. Men jag vet att det kommer att gå fort med iakttagelser av vårtecken ganska snart framöver.

Snön ligger i alla fall fortfarande kvar med ett lättskottat snötäcke på cirka 10-15 cm. Det ska  visst komma lite till i morgon med det försvinner med sol och värme under resten av veckan.

Geetha är kvar på Mukkunni Hill med våra sju hundar som sällskap. Visst är det trevligare då vi är där tillsammans, men jag är lite mera förtjust i den svenska våren än vad Geetha är. Dessutom håller hon på med förberedelser för ett tillfälligt jobb i Egypten, så hon behöver knappast vara sysslolös. Sedan följer en fin tid med regn och blomning. Keralas egen vår!

Nu brinner det skönt i vedpannan här i Almo, som ser till att det blir lagom med värme i huset.

Entry filed under: Uncategorized.

Goda grannar Tystnad så det hörs

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



