Leksand tillbaka till SHL-serien

2016-04-02 at 01:28 Lämna en kommentar

Trots mitt ringa intresse för ishockey går det inte att undvika jublet i Leksand.

Få trodde att Leksand skulle orka upp till SHL, den högsta serien i landet efter en moderat säsong. Men i den avgörande matchen i Ö-vik igår blev det tydligen en olidligt spännande och avgörande match, då Leksand låg under med 3-1 men kom ikapp och fick förlängning av matchen, och lyckades sedan att sätta pucken på rätt ställe innan MoDo hann göra det.

Skönt tyckte även jag, eftersom hockyn betyder så mycket för hela kommunen.

Min gode vän Roland från Stockholm hade kommit upp på besök under ett dygn och vi satt, istället för att bevaka matchen, hemma vid mitt köksbord i Almo och åt och drack gott i mycket trevlig gemenskap. Johnny var givetvis med, och jag fick pröva hans egenhändigt fixade fish masala med den masala som jag släpat hem från Kerala. Gott!

Nu är det lugnt i huset igen.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Vacker vårmorgon Hänt under vecka 613

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



