Sista gröten för säsongen

2016-04-14 at 10:13 Lämna en kommentar

Idag var det säsongens sista grötfrukost för Siljansnäskarlar i gamla prästgården.

Det är mest för den sociala delen jag åker dit och äter. Det är ett ställe där jag kan träffa på och umgås med folk som jag annars inte träffar. Idag fick jag ett par Hjulbäcksbor och gamle skogsmannen Göte Hagberg till bordet.

Göte gick ut skogsskolan i Bjurfors några år innan jag gick ut Hällnäs.Hans ålder på 82 år märks inte så mycket på honom, och han har nu i skogsdeklarationstider ”jörut tä jölp fölk” att få ordning på sina siffror. Det var intressant att stöta på honom och höra hur livet går vidare.

Efter lunch ska jag åka över till stugan i Alvik och se till att det blir lite värme i stugan inför dottern Mainas ankomst i morgon på helgbesök. Kylan sitter fortfarande kvar i väggarna, och det blir bra att elda i öppna spisen så att väggarna värms upp.

Jag har inte träffat Maina än i år, så det besöket ser jag fram emot.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Musiken går i arv Nämndemännen i Almo by

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



