Hänt under vecka 616

2016-04-24 at 07:45 Lämna en kommentar

Min gård i Almo är inbäddad i ett tunt snötäcke nu under morgonen. Skönt att sitta i värmen inomhus och se på då snöflingorna faller.

Det är normalt aprilväder med svängningar i temperatur och molnighet. Då jag igår körde upp från Stockholm var det omsom vackert solsken och ömsom regnskurar.

Våren kommer med ytterligare anländande vårfåglar. Då jag öppnar fönstren och vädrar mitt sovrum under mornarna hörs storspovens sköna kraftiga drillar. Dessutom har en rödhake hittat in på min gård, vilket den aldrig har gjort under något tidigare år. Jag välkomnar dess milda behagliga sång. Jag vet att sädesärlan har kommit. Den borde ha anlänt för tio dagar sedan, och det gjorde den säkert, även om den inte visat upp sig på just min gård.

Geetha har tagit sig tillbaka till Mukkunni Hill efter sitt Kairobesök. Yesudas hämtade på flygplatsen och Deepu var troget på plats vid fem-tiden på morgonen vid hennes ankomst till vårt hus.

Gården var i ordning att välkomna Geetha tillbaka. Alla fem hundarna var på plats, och de såg välfödda ut. Det syns nu tydligt att Meenu kommer att få valpar någon gång i juni.

Äntligen har regnen börjat komma. Under de senaste två veckorna har vi fått tre skurar med totalt 17 mm. Det är tillräckligt för att naturen så smått ska börja komma igång igen. Nästa månad kommer förmonsunen med sina kraftiga åskväder och i juni inleds den riktiga monsunen. Geetha har ett par vackra och behagliga månader framför dig, då naturen blir grön igen med en riklig blomstring.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Hann med Stockholm också Avkortningslängder

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



