Hänt under vecka 629

2016-07-24 at 08:05 Lämna en kommentar

Vi har haft en härlig högsommarvecka. De som varit lediga och kunnat njuta av den är bara att gratulera.

Som pensionär är det bara att vara tacksam över att jag rår min tid själv, vara frisk och kunna njuta av alla väders växlingar. Men visst är det en speciell känsla då vi får uppleva de riktiga högsommardagarna.

Bären på gården har blivit fullmogna, och jag ska i alla fall plocka av mina hallon. I år är det mindre gott om körsbär i mina träd, och jag plockar av det jag får. De övriga bären blir det mest att smaka av.

Det är ganska gott om kantareller och med lite mer regn ska de nog även kunna bli lite större än de nu är. Men eftersom jag gillar att plocka många sorter och blanda, har jag plockat och försett mig med olika kremlor och till och med en ståtlig Karl Johan. Naturens rikedom är skön.

Geetha har just nu ett filminspelningsteam omkring sig nere i vårt hus i Kerala under några dagar. Det är ju många filmer som har spelats in där, och det kommer förfrågningar nu och då, men Geetha har varit restriktiv och bara valt ut de som hon tycker passar in.

Det är onekligen lite stökigt med stora filmteam på ett femtiotal personer omkring sig. Visst inkräktar det på privatlivet, men samtidigt ger det möjlighet att träffa ett antal intressanta personer.

Jag har nu bara fyra veckor kvar av min Sverigevistelse för den här gången. Tiden krymper fort innan avresan, och jag har börjat göra prioriteringar av hur jag ska använda den tid jag har kvar.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Skattedokumenten från 1500-talet Flera kvinnor på 1500-talet

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juli 2016
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

