Lugnt på bloggen

2016-07-30 at 05:42 Lämna en kommentar

Under veckan har det varit lugnt på min blogg, och jag har inte skrivit på fem dagar.

Men jag har inte legat på latsidan, då det gäller att tränga in i existerande material om senare delen av 1500-talet och början av 1600-talet i Almo by. Det har varit riktigt spännande att mera noggrant få tillfälle att följa jordeböcker, längder om tionden, kyrkotionden, årlig ränta, mantal och andra ekonomiska redovisningar.

Det är imponerande vilken mängd redovisning som finns bevarad trots förstörelsen av bränder, slarv och mögel.

Under nästa vecka ska jag i mina bloggar ta med något av det jag har forskat fram.

Men i morgon är det söndag, och då ska jag som vanligt skriva lite kortfattat om vad som har hänt under veckan.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Flera kvinnor på 1500-talet Hänt under vecka 630

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


juli 2016
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

