Så går flyget snart igen – Mot Thiruvananthapuram

2016-08-23 at 09:57 1 kommentar

Klockan halv fyra i morse började jag packa min resväska och 05.15 kom Johnny och hämtade mig med sin bil till 05.48-tåget.

Det gick alldeles utmärkt. Jag var nästan klar då han kom. Det  var bara att packa ner det sista från kylskåpet. Den sista filen får Bosse ta hand om, då han tittar till huset med röra jag efterlämnar.

Så nu sitter jag på Arlanda igen och väntar på att klockan ska bli tio, då de börjar släppa på passagerarna på Qatar planet, som avreser 11.00 till Doha. Där blir det byte till Thiruvananthapuramplanet under ett par timmar och det blir ett flygskutt till till min hemstad i Indien.

Geetha sitter samtidigt på ett Etihadplan från Abu Dhabi till Dar es Salaam. Hon startade mycket tidigt i morse från Thiruvananthapuram men vi kommer att träffas på Mukkunni Hill om två dygn, då vi båda får pusta ut efter våra resor.

Då jag landar i TRV är det meningen att vår chaufför Yesudas ska vara där med sin bil och ta mig de 18 kilometrarna hem till Mukkunni Hill, där Deepu tar emot med sin service.

Det brukar som alltid vara en skön känsla att komma hem.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Hänt under vecka 633 – Sista veckan i Sverige Tillbaka till Mukkunni Hill

1 kommentar Add your own

  • 1. Inga-Lill  |  2016-08-23 kl. 11:56

    Oh vad jag längtar tillbaka. (Även om solen skiner härhemma idag och det är en fin brittsommardag)

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


augusti 2016
M T O T F L S
« Jul   Sep »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

