Tillbaka till Mukkunni Hill

2016-08-25 at 12:37 Lämna en kommentar

Det är bara augusti, och jag är redan tillbaka till Mukkunni Hill, 1½ månad tidigare än jag brukar.

Så blev det, därför att Geetha föredrog att stanna här även under den sommar som gått. Vi skulle träffas vid min ankomst.

Men Geetha drog till Tanzania och kommer tillbaka hit först i morgon bitti. Just nu då jag sitter på Mukkunni Hill och skriver, sitter hon på flygplatsen i Dar es Salaam och väntar på Etihadplanets avgång. Hon har en bekväm resa i affärsklass framför sig, och hon har lätt för att vila på planen.

Igår väntade chauffören Yesudas på mig på flygplatsen, och tidigt i morgon bitti ska han hämta Geetha därifrån och hem till Mukkunni Hill. Då har vi en del att prata om.

Min resa har gått helt enligt planerna, och Deepu hade gjort huset i god ordning inför min ankomst. Efter någon timmes vila serverade han till min förtjusning Keralafrukost med appam och dosa och till lunch blev det nyfångad havsfisk med dal och ris. Jag kände mig riktigt hemmastadd.

Min reselektyr var Mikael Bergstrands ”Delhis vackraste händer”,  en mycket lättsamt och trevligt skriven bok. Den rör norra Indien, och jag känner inte alls igen bokens innehåll i södra Indien. Nu är den utläst, och jag ska fortsätta med ”Dimma äver Darjeeling” av samma författare.

Klimatet är nu under eftermonsunen skönt med en skön blandning av regn, moln och sol med en mycket lagom temperatur på 24-27 grader. Samtidigt blåser det varje dag, och jag blev tvungen att stänga några fönster under natten i sovrummet, eftersom det kändes kyligt under morgonen.

Härligt att vara här!

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Så går flyget snart igen – Mot Thiruvananthapuram Hänt under vecka 634 – Första veckan på MHill

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


augusti 2016
M T O T F L S
« Jul   Sep »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

