Solnedgång i havet i västra horisonten

2016-09-09 at 12:18 Lämna en kommentar

Från huset på Mukkunni Hill kan vi i vackert och klart väder se vackra solnedgångar, då solen går ner från himlavalvet och sänker sig ner i havet.

Eftersom havet är 10 km bort kan vi under dagarna inte se själva havet, men senare på eftermiddagen lyser solstrålarna på havets yta så att vi har möjlighet att se en bedårande silverskimrande horisont. Vid riktigt klart väder kan vi dessutom se enstaka skepp gå ute på redden där havet möter himmel och bildar horisonten.

I går eftermiddag vid 16.30-tiden fick vi en sådan där riktigt fin försilvrad solnedgång, då jag satte mig ner på verandan och njöt av stadsbilden med den vackra solnedgången i bakgrunden.

Med soluppgång över bergen i öst och solnedgången i havet i väst har vi tillgång till vackra naturscenerier då det ger sig.

Idag åkte jag ner till skinnmakaren med min motorcykel för att laga hakremmen på min hjälm. Han är duktig på att fixa till smågrejer, och han ville inte ha mer än tio rupees för besväret. Det innebär en krona och tjugofem öre ur min plånbok. Skinnmakaren lever med gamla priser i huvudet.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Agasthyatoppen 1890 m.ö.h. Hänt under vecka 636 på Mukkunni Hill

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


september 2016
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

