Sjukstugebesök

2016-09-12 at 06:13 1 kommentar

Häromdagen gjorde jag min vanliga löprunda under eftermiddagen.

Den här gången hade jag oturen att ramla omkull ganska ordentligt på vägens dammiga lösgrus och skrapade både armbåge och knä ganska illa.

img_2143-vagskyltDet blev ett omedelbart besök i sjukstugan Parvathy Hospital fyra kilometer från vårt hus där både en läkare och en sjuksköterska omedelbart tog emot. Det blev givetvis en stelkrampsspruta utan att de frågade när jag tog en förra gången och ordentlig rengöring av såren. Nu var det många år sedan sist, så den sprutan var nog helt nödvändig.

img_2145-sjukstuganSjukstugan är öppen dygnet runt med ständigt en läkare tillgänglig, så den servicen är det sannerligen inget att klaga på.

Jag betalade mina 100 rupees, cirka 13 kronor för sprutan omvårdnaden och konsultationen och kunde efter en knapp timme från min ankomst dra hem till Mukkunni Hill.

Hittills ser det ut att ha läkt bra.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Hänt under vecka 636 på Mukkunni Hill Onam i Kerala

1 kommentar Add your own

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


september 2016
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

