Hänt under vecka 649 på Mukkunni Hill

2016-12-11 at 03:03 Lämna en kommentar

Torkan är ihållande, men den regnskur vi fick den 18:de november gjorde naturen grön. Den grönskan står sig, men tittar vi efter lite närmare börjar bladen på många buskar bli lite hängiga.

Förra söndagen skrev jag, att vi kunde få chansen till en skur i början av veckan. Vi fick inte en droppe på Mukkunni Hill. Då vi var nere i stan måndag kväll fick vi emellertid uppleva en rejäl störtskur, som kändes riktigt skön. Vi hade behövt den på Mukkunni Hill, men det snöt sig.

img_2249-bara-sol-inget-regnPrognoserna för nästa vecka ser ut som de ska under torrtid med bara sol och noll regn. Men det är regn vi vill ha, och vi hoppas på någon tillfällig överraskande skur.

Under den gångna veckan har Geetha och jag tagit oss i kragen och varit ute flera kvällar i stan där vi har varit i kontakt med mycket folk. Det blev en social vecka med tennis, TGIF och rotary, och det kändes positivt omväxlande till våra eremitliv på vår ”Hill”.

Husets jättesöta tornuggleungar har visat upp sig i ”holken” ovanför mitt sovrum varje kväll. Som vanligt är de tre till antalet, och det ska bli intressant att se, då de blir flygfärdiga. Det är liv på ungarna i boet då föräldrarna kommer med mat under nattimmarna. Dock inte störande för mig.

Igår mejlade jag ut mitt traditionella årsbrev på svenska till 110 adresser. Om du inte fick brevet och vill ha det tillskickad, kan du gärna höra av dig till mig. Det strömmade genast in ganska många svar, och det känns stimulerande att ha den här kontakten åtminstone en gång per år med vänner, som jag inte vill förlora kontakten med.

Den engelska upplagan kommer lite närmare jul.

Entry filed under: Uncategorized.

Almos historia Del 37 – 1600-talets slut – Tidiga externa influenser Almos historia Del 38 – Sekelskiftet mot 1700-talet – Källor och gårdsnumreringar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2016
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

