GOD JUL 2016

2016-12-24 at 01:32 Lämna en kommentar

Det är julafton och den här bloggen blir helt simpelt bara en tillönskan om en God Jul.

Helt simpelt kan jag skriva i en miljö där ingenting påminner om jul, och själva har vi inte julpyntat överhuvudtaget. Jag ska på ett tandläkarbesök under dagen och till kvällen ska vi kanske fixa till en Janssons frestelse. Det får bli vår julmat med lite extra utfyllnad av Kalles kaviar, Leksands knäcke och en liten bit gravad lax. Och så har Geetha gjort i ordning en fårfiol, så helt utan julmat blir det inte

Mitt årsbrev på svenska skickades ut för ett par veckor sedan, och jag har fått mycken inspiration och glädje av alla de svar som strömmat in under dessa två veckor. Utan årsbreven skulle jag ha förlorat kontakten med många av mina vänner. Nu vet jag lite mer om vad som händer och sker med och omkring dom, och det känns bra.

Igår mejlade jag ut den engelska versionen. Där krymper årligen antalet adresser eftersom jag inte längre är särdeles internationellt engagerad. Min livsstil har helt enkelt förändrats sedan jag pensionerades.

Men jag vet att det ligger ett antal julkort/brev och väntar på mig från Nordamerika, England och Japan, då jag återkommer till Almo. Dock, de svenska pappersversionerna har så gott som helt upphört.

Det är tidens gång.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Hänt under vecka 650 på Mukkunni Hill Hänt under vecka 651 på Mukkunni Hill

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


december 2016
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

